KRANIO-SAKRAL OSTEOPATI

Kranio-Sakral Osteopati (også kaldet Cranial Osteopati) er en forfinet og blid type af Osteopatisk behandling, der benytter sig af skånsomme tryk med hænderne, som får spændinger i hele kroppen, inklusive hovedet, til at give slip. Behandlingen er meget effektiv mod en lang række problemer hos mennesker i alle alder - fra fødsel til alderdom.
En Kranio-Sakral Osteopat kan føle, om et menneskes helbred er optimalt eller ej, eller om der er noget, der forhindrer sunde bevægelser. Dette kan skyldes slag mod hovedet, piskesmæld, fødselstraumer eller sygdom.

Hvordan opleves en Kranio-Sakral Osteopatisk behandling?
Patienten her måske en følelse af tryk eller varme, enten under Osteopatens hænder eller et andet sted. De fleste under behandling oplever, at spændingerne gradvist forlader deres krop, eller løsnes, og de ender i en dyb afslappet tilstand. Osteopatisk behandling er ikke kun for at lette kroppens symptomer, men for at forbedre kroppens funktioner på alle måder. Patienterne beretter ofte om et generelt forbedret velbefindende, større energiniveau og bedre søvnmønster.

Typiske problemer, der behandles hos Osteopaten:
  • hovedpine/migræne
  • piskesmælds / whiplash skader
  • svimmelhed
  • læsioner i hovedet
  • stress, nedtrykthed og træthed
  • tilbagevendende infektioner
  • fordøjelsesproblemer
  • problemer hos babyer og børn
NB: Kranio-Sakral Osteopati er en gren af Osteopati, så behandleren vil være en uddannet Osteopat. Det er imidlertid vigtigt, at man ikke forveksler den med kranio-sakralterapi da terapeuter, der udfører den behandling, oftest ikke er kvalificerede osteopater.